در حال بارگذاری ...

با توجه به وضعیت معیشتی وخیم مردم تحت حصار در نوار غزه و با عنایت به حضور مردمی کمرنگ ایران در این باریکه، اتحادیه بین المللی امت واحده در راستای تعمیق پیوندهای اسلامی میان ملت مسلمان ایران و فلسطین از ماه مبارک رمضان سال 90 اقدام به برپایی سفره های افطار در مساجد و اماکن عمومی نوار غزه نمود. این حرکت خداپسندانه که از محل جمع آوری کمک های مردم ایران صورت گرفته است، تاکنون در ماه رمضان سالهای 90، 91، 92 و 94 برگزار شده است. در سال 1393 به علت حمله رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه، امکان برگزاری سفره های افطار در نوار غزه میسر نشد و کمک های مردمی ناظر به سرپرستی ایتام شهدای غزه جمع آوری گردید. لینک این 4 برنامه و توضیح مختصر آنها ذیلا قابل مشاهده است:

*شنبه 5 شهریور 1390 و یک روز پس از روز جهانی قدس، یکی از مساجد نوار غزه شاهد نخستین سفره افطاری بود که تحت عنوان «هدیه من الشعب الایرانی المسلم الی الشعب الفلسطینی المقاوم» (هدیه ای از طرف ملت مسلمان ایران به ملت مقاوم فلسطین» برگزار شد.

*جمعه 27 مرداد 1391، دومین سفره ایران مردم ایران در باریکه غزه پهن شد. این سفر های افطاری در چند مسجد مختلف غزه برگزار شد و هشتصد روزه دار فلسطینی، روزه خود را بر سر این سفره ها افطار کردند. همچنین پروژه جمع آوری کمک برای خرید لباس برای ایتام غزه نیز در این ماه رمضان انجام شد.

*جمعه یازده مرداد 1392، روزه داران فلسطینی پس از شرکت در مراسم راهپیمایی روز قدس بر سفره افطار ایرانی که با کمک مردم خیرخواه کشورمان و به همت اتحادیه امت واحده برگزار شده بود، مهمان شدند. این سفره های افطار که برای قریب به هشتصد نفر برپا شده بود با همکاری جمعیت «ائتلاف برای خیر» برگزار شد و در آن مدیر این موسسه از کمک های مردم و حکومت ایران از ملت فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

*جمعه 19 تیر 1394، خانواده های 30 تن از ایتام شهدای غزه در مراسم سفره افطار ایرانی که در شام روز قدس برگزار شده بود، شرکت کردند. این برنامه در راستای بهبود وضعیت روحی خانواده ها و کودکان شان، در یکی از پارک های نوار غزه برگزار شد.




نظرات کاربران