در حال بارگذاری ...

دو کاروان اروپایی امدادرسانی به مردم پاکستان در سال‌های 1390 و 1392 در مسیر عبور خود به ایران آمده که اتحادیه بین‌المللی امت واحده با میزبانی از‌ آن‌ها، کمک‌های مردم ایران را برای اهدا به مردم پاکستان به آن‌ها سپرده است.

1. کاروان بین المللی کمک به سیل زدگان پاکستان (شامل 10 آمبولانس و 22 فعال بین المللی در زمینه امور خیریه)، پس از طی مسیر طولانی زمینی در تابستان 1390 وارد ایران شد. این کاروان امدادرسانی که روز 14 آگوست (23 مرداد) حرکت خود را از لندن آغاز کرده بود، با عبور از کشورهای مختلف ضمن متوجه کردن مردم و رسانه ها به مساله ادامه وضعیت بغرنج آسیب دیدگان سیل پاکستان، کمک های خود را مستقیما بدست مردم پاکستان رساند.

عامر نذیر مدیر اجرایی این کاروان خیریه اعلام کرد که کاروان با طی مسافت 4000 مایل و عبور از کشورهای انگلستان، فرانسه، بلژیک، آلمان، اتریش، مجارستان، رومانی، بلغارستان و ترکیه به ایران رسیده و همزمان با عید فطر وارد پاکستان خواهد شد. به گفته وی فعالین حاضر در این کاروان برای مرتبه سوم از زمان سیل پاکستان به این کشور عزیمت می کنند؛ ضمن اینکه در گذشته نیز در حرکت های بشردوستانه در نقاط مختلف دنیا از جمله غزه، عراق، لبنان و آفریقا شرکت داشته اند.

آمبولانس های اهدایی جهت انجام واکسیناسیون، درمان سرپایی و انتقال بیماران بدحال مناطق دورافتاده به بیمارستان خریداری شدند.

همچنین اعضای کاروان که خود از فعالین مساله فلسطین بودند در راهپیمایی روز قدس تهران شرکت کرده و با ابراز تعجب و خرسندی از حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی، استمرار حمایت مردم و دولت ایران از فلسطین را امری ستودنی و قابل تقدیر توصیف کردند.

گفتنی است اتحادیه بین المللی امت واحده نیز ضمن میزبانی و مدیریت امور این کاروان امدادرسانی در ایران، هدایای ملت ایران برای سیل زدگان پاکستان را به ارزش ارزی پنج هزار دلار -که در نمایشگاه قرآن و شب های قدر هیئات تهران و قم جمع آوری شده- به همراه این کاروان به مناطق سیل زده فرستادند.

2. سال 1392 نیز کاروان امدادرسانی دیگری شامل 26 دستگاه آمبولانس از طریق مرز بازرگان وارد خاک کشورمان شده و اتحادیه بین المللی امت واحده میزبانی و مدیریت امور این کاروان در ایران را بر عهده داشت. همچنین کمکهای مردمی جمعآوری شده نیز جهت انتقال به همراه این کاروان به پاکستان ارسال شد.




نظرات کاربران