در حال بارگذاری ...

تا کنون مردم ایران بالغ بر ۱۰۰میلیون تومان از طریق این اتحادیه به مردم یمن کمک کرده‌اند که این کمک‌ها در پنج مرحله به صورت مواد خوراکی و دارویی میان نیازمندان یمنی توزیع شده است

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین‌المللی امت واحده، پنجمین مرحله از کمک‌های مردم ایران به مردم مظلوم یمن، در میان خانواده‌های نیازمند شهرهای صنعا و البیضاء توزیع شد.
خانم فاطمه خطیب، مسئول بخش خیریه امت واحده، با تأکید بر اینکه تمامی کمک‌های ارسال شده، هدایای مردمی بوده و از هیچ منبع دولتی کمکی دریافت نکرده‌ایم، گفت: تا کنون مردم ایران بالغ بر ۱۰۰میلیون تومان از طریق این اتحادیه به مردم یمن کمک کرده‌اند که این کمک‌ها در پنج مرحله به صورت مواد خوراکی و دارویی میان نیازمندان یمنی توزیع شده است.
خطیب با اشاره به آسیب‌های تجاوز سعودی‌ها به یمن، گفت: جنگ یمن تبعات بسیار بدی به همراه داشت. بیش از ۸هزار نفر کشته، حدود ۲۰هزار مجروح، گسترش فقر، شیوع وبا و ابتلای بیش از ۵۰۰هزار نفر به این بیماری و آوارگی بیش از ۳میلیون یمنی، تنها بخشی از اثرات جنگ یمن است و همۀ این آمارها در وضعیتی است که به علت محاصرۀ اقتصادی و سانسور خبری، اطلاعات دقیقی از وضعیت مردم در دست نیست.


مسئول خیریه امت واحده با بیان اینکه متاسفانه در یمن گرسنگی و بیماری بیداد می‌کند، گفت: با کمک یمنی‌هایی که به خارج از یمن رفت‌وآمد دارند و ما با آن‌ها در ارتباط هستیم، توانستیم برای بیش از ۲۰۰ خانواده در استان‌های صنعا و البیضاء که در فقر شدید به سر می‌برند، بسته غذایی تهیه کنیم. این خانواده‌ها، غالبا آسیب‌دیده از جنگ هستند و در اثر بمباران‌ها، آواره شده‌اند.
فاطمه خطیب با اشاره به طرح تبسم این خیریه که به حمایت از کودکان آسیب‌دیده از جنگ می‌پردازد، اضافه کرد: همچنین امت واحده از ۳۰ کودک یمنی در استان البیضا که یتیم یا فقیر هستند، حمایت تحصیلی می‌کند تا آسیب‌های ناشی از جنگ، آن‌ها را از تحصیل باز ندارد.


اتحادیه بین‌‌المللی امت واحده که سابقه کمک‌رسانی به مسلمانان فلسطین، پاکستان، سوریه و میانمار را نیز در کارنامۀ خود دارد، پیش از این نیز کمک‌های خیران ایرانی را در استان‌های الحدید، تعز و صعده در میان نیازمندان توزیع کرده است.
 
هم‌میهنان می‌توانند برای حمایت‌ از مردم مظلوم یمن، کمک های خود را به روش‌های زیر واریز کنند:
1.   پرداخت آنلاین
2.   شماره کارت 5022291900056654 به نام «مجمع جوانان امت واحده»؛
3.  کد USSD به شماره #1212*724*
 
همچنین علاقمندان می‌توانند گزارش‌های کمک‌های ارسالی به یمن را در کانال تلگرامی https://t.me/enfaagh دنبال کنند.




نظرات کاربران